Dashboard | +Follow
♥ M I Z S | Q A W I N A L ♥


✿ Selamanya Harimau Malaya ✿
Thursday 13 December 2012 | 08:24 | 0 S:Saranghae Talking//

Assalamualaikum semua. <booooo boooo boooo>

Actually im not in a good mood. Why? Sebab Malaysia kalah lawan dengan Thailand malam ni. Aku punya la semangat sampai beli jersey Malaysia sebab aku yakin Malaysia pasti masuk final. Tapi, terkecundang di tengah jalan.

Hermmm, tapi apa-apa pon aku tetap tak kecewa dengan HARIMAU MALAYA. Sebab apa? Sebabnya bagi aku players HARIMAU MALAYA dah buat yang terbaik dah atas padang tu. Cuma mungkin bukan rezeki Malaysia untuk rangkul gelaran juara Piala AFF Suzuki Cup ni.  Congrat to player-player HARIMAU MALAYA.


Macam mana diorang nak main atas padang yang macam 'berrrrr' 'beeeerrrr' 'bbbeeeerrrr' tu. Alah, tergelincir sikit je dah tercabut rumput. Dah macam tempat nak perang macam dalam game dah aku tengok. Lepas tu pulak banyak lopak-lopak pulak. Kepada penyelia stadium tu "KITA MAIN BOLA SEPAK. BUKANNYA MAIN GOLF" . Tolong la faham.

And yang paling sakit hati aku tengok fasal si pengadil tu. Tah pape ja. Macam mana la boleh jadi pengadil antarabangsa tah. Aku tengok macam orang baru lepas SPM ja dia. Pi balik negara Matoki hang la pengadil woiii. Tapi entah la. Tak larat dah mulut aku ni dok membebel sepanjang bola ni dok complain pasal pengadil ni. Pengadil kau pergi balik Korea layan lagu Wondergirl la. Tapi yang paling-paling aku tak puas hati, pemain Thailand tetap sepak bola, walaupun keeper Malaysia dah pegang bola tu. Aku rasa itu sangat kurang ajar. 

Aku sedih gila bila tengok Fadhli Shas kena kad merah. Seriously time tu rasa macam 'arghhh' arggghhh' 'arrrggghhh' . Kesian dia. Aku dapat tengok dia cakap "APA AKU BUAT?" . Ada orang cakap yang Fadhli Shas tegur pemain Thailand tu sebab dia main siku. Tapi tak tau lah betul ka tak. Ermm, Fadhli Shas menagis kod. Merah habis hidung dia. Dah la dia tu gebu. <hahaha, okey mengarut!> Nampak tak semangat dia nak sangat buat rakyat Malaysia bangga bila Malaysia dapat masuk separuh akhir lawan Singapore nanti?

Lepas tu pulak, pemain Thailand yang pakai jersey nombor 7 tu memang nak kena luku dengan aku la. Ganas gila main. Dah la nama macam robot macam dalam cerita Transformer tu. DATSAKORN. Nak tegelak bila mula-mula dengar nama dia. Seriously lawak gila. Sebenarnya, semua nama dorang lawak. Tambah-tambah yang nama Picitpon. Tak larak nak gelak.

Yang jurulatih Thailand tu, Winfried Shafer a.k.a Atok KFC tu sila duduk diam-diam dekat kerusi penonton tu. Dah nak menang 2-0 pon masih nak marah-marah. Habis merah satu muka orang tua tu. Orang Indon pulak dok kutuk-kutuk Malaysia sebab Malaysia kalah. "Eyy, korang dok diam-diam dekat rumah korang sebab Indon dah kalah awal. Sekurang-kurangnya Malaysia masuk suku akhir la."

Tapi keseluruhannya aku tengok Thailand punya skill malam ni bagus lah. Laju ja pass bola. Sentiasa nak serang. Mungkin Malaysia tak cukup bagus nak kalahkan Thailand. Tapi itulah bola sepak. So Malayisa! Apa tunggu lagi? Lepas ni cakar gajah puas-puas. Kita jumpa dua tahun lagi Thailand!

Kami rakyat Malaysia akan sentiasa menyokong HARIMAU MALAYA. Rakyat Malaysia dan HARIMAU MALAYA takkan terpisah. Kami buddyz. 



*Nampak tak aku dekat gambar tu? Hehehe, Jelous ke tidak? Apa? Tak nampak? Memang lah tak nampak. Aku bukannya ada dalam gambar tu. Curi dari Mr.Google Image je tuh. 

FAKTA: Teerasil Dangda adalah sangat handsome bagi aku. Haha, sangat macho. Sangat manis bila dia senyum. Melting ohh tengok rambut dia mengerbang time dia lari kejar-kejar bola. Minat dia untuk seminggu. Haha, Paling suka tengok mulut dia bila dia senyum. Harap camera man boleh zoom bibir dia bila dia senyum. Manis sungguh.

<manis owh dia senyum. Macho + handsome + manis + cute = Teerasil Dangda>

FAKTA: Teerasil Dangda is the best striker in Thailand. And he also a thieve that stole my heart! <eceeewah>







OLDER POST | NEWER POST