Dashboard | +Follow
♥ M I Z S | Q A W I N A L ♥


Ciri-ciri Lelaki Idaman.
Tuesday 29 May 2012 | 00:22 | 2 S:Saranghae Talking//

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh semua. *smile :) .

Dah lama aku rasa aku tak update blog. Sebenarnya memang dah lama pong. Hari ni bersamaan 29 Mei merupakan hari jadi lahir kakak aku. So di sini aku nak wish HAPPY BIRTHDAY KAK IKAH!! Semoga apa yang hang impikan selama ni jadi kenyataan and semoga ALLAH permudahkan segala urusan hang di dunia dan akhirat.

So back to the topic *aku speaking ni*  hari ni aku nak tulis fasal ciri-ciri lelaki idaman. Entry ni untuk suka-suki je tau. Ciri-ciri lelaki idaman ni base apa yang aku suka la *maybe* . Korang semua aku tak tau la. Kita ni lain orang lain citarasa. Kadang-kadang apa yang kita suka ada orang tak suka  dan sebaliknya lah. Jadi jom kita ramai-ramai cekidaud!!

SEDAP MATA MEMANDANG

 Erm, yang ni aku rasa orang zaman sekarang tengok. LOL =P . Kita ni kalau boleh nak cari yang handsome belake, nak cari kalau boleh yang sempurna. Tapi apakan daya kita ni manusia biasa. Takde siapa pon yang perfect sebab perfect is boring. That's why no one is perfect. Bagi aku an, kalau si dia tu tak handsome pon takpe. Asalkan dia ni good looking la. Sedap je mata memadang. Sejuk hati bila tengok si dia. Tapi kalau dapat yang ala-ala chinese, korean, japanese kecil tapak tangan, litar F1 sepang aku tadahkan. Tapi ada sesetengah lelaki ni, dia tak comey langsung takdelah comel sangat, tapi disebabkan dia tu baik, itulah yang buat dia nampak comel . :p

KELAKAR/CAKAP BANYAK

 Yang ni aku paling suka. Aku paling suka orang lelaki yang kelakar+cakap banyak macam Ustaz Azhar Idrus. LOL =P Sebab aku kalau dah mula gelak memang susah nak berenti. Break tak makan bab lama tak service , Selalunya orang cakap banyak ni lah yang suka buat kelakar semua ni. Ada ke orang pendiam yang suka buat lawak? *maybe ada* Takdelah sorang cakap banyak, sorang lagi diam je. Nampak pelik la. Ada jugak orang, demi nak buat kelakar ni dia sanggup buat kelakar guna perkataan yang tak baik atau carut. Aku kadang-kadang tengok orang macam ni, rasa macam "Dia ni buat lawak pekebende ni" Bagi aku lawak macam tu tak lawak langsung. Tak tau la bagi dia benda tu kelakar an.

SUKA BUDAK-BUDAK   

 Erm, yang ni kepada sesiapa yang nak anak banyak boleh la *gurau je* HAHA , Bagus la kan kalau dapat pasangan hidup yang suka budak-budak ni. Hidup mesti ceria selalu. Bagi aku kan, kalau orang yang suka budak-budak ni, dia automatic akan jadi penyabar, baik, romantik . Orang lelaki kalau suka budak-budak, dia nampak macam WOW comelnya!! =) 

FRIENDLY 

 Sekarang senang nak cari lelaki yang friendly. Budak-budak sekolah banyak la yang friendly . So cari la budak-budak sekolah.:P ,  Kalau pergi mall banyak budak-budak sekolah kuar bergeng. Korang cuma perlu pilih je. Takkan la dalam banyak-banyak tu, takde sorang yang korang suka kot. Cerewet memilih betul la korang ni. LOL! Orang friendly ni kan dia mesti cakap banyak. So senang la bagi kita nak ngorat berkenalan dengan si dia tu kan. Kadang-kadang si lelaki tu ada yang terlebih friendly mintak nombor fon walaupon tu first time korang cakap. Kalau yang spisis macam tu korang bagi je backhand!

FREE TIME

Inilah lelaki yang akan menjadi rebutan orang perempuan. Kita ni kalau berpasangan teringin ada masa nak bersama dengan pasangan kita kan. Orang lelaki ni kan walau dia bekerja sekali pon, dia kena la luangkan masa dia bersama pasangan dia. Walau pon si lelaki hantar 1 SMS untuk 1 hari, it mean very much to her. Si perempuan yang baca mesej tu mesti tersengih-sengih tengok skrin tu sebab dia tau pasangan dia tu ada masa nak caring fasal dia walaupon letih/penat/lelah kerja. Kalau lelaki 1 hari tak SMS,call,chat dekat dekat si tersayang dia, si tersayang tu mesti nanges kuar habis hingus rindu dekat si lelaki.

SPORTY

Bagi aku lelaki yang suka bersukan, adalah lelaki yang paling macho. Tambah-tambah kalau si lelaki tu main bola sepak. Boleh cair aku tengok si lelaki tu sebab si lalaki tu akan nampak tough .Walaupon lelaki tu lidi kurus kering sekali pon, kalau dia bersukan mesti nampak macho. Nampak macam lelaki melayu terakhir. Kalah Cristiano Ronaldo, David Beckham. Tapi tetap tak boleh lawan Frank Lampard. :P Dengan time si lelaki tu lari, rambut dia mengerbang ke belakang la, parut banyak la. Nampak macho sangat.

SPECTACLE
Lelaki yang pakai spectacle ni memang betul-betul buat aku cair la. Aku suka tengok orang lelaki pakai spec walaupon dia hitam dark chocolate. LOL :P Lelaki pakai spec ni nampak macam cool, macam bergaya pon ada walaupon pakai spec tu just a simple thing. Nampak macam pandai aw.






OLDER POST | NEWER POST